Zaufaj mi Google, czyli o pozycjonowaniu nowej strony

Zaufaj mi Google, czyli o pozycjonowaniu nowej strony

Zaufaj mi Google, czyli o pozycjonowaniu nowej strony

Posiadanie czegoś pachnącego nowością może być przyjemne w przypadku samochodów lub noworodków, ale niekoniecznie musi być atutem Twojej strony www.

Powiedzmy sobie szczerze – Google to nieufne zwierzę i z ostrożnością podchodzi do czegoś, czego nie zna.

Musisz dać mu czas, aby Cię solidnie „obwąchało”. I niech no tylko wyczuje w Tobie zapach kombinatora – leżysz!

A tak na poważnie – siła brandu to jeden z najbardziej niedocenianych sygnałów, wpływających na Twoje pozycje. Startując z nowym projektem nie możesz raczej liczyć na łaskawość Google wobec Twojej marki.  No chyba, że stoi za Tobą olbrzymie zaplecze i wielka kampania marketingowa. Ale nie po to robimy SEO, by ładować kasę w reklamy w prime timie, czyż nie?

Co zrobić  z tym fantem?

Puste gesty nie wystarczą (fot. Fotolia)

Puste gesty nie wystarczą (fot. Fotolia)

Jeśli ktoś powie Ci, że istnieje rozwiązanie problemu nieufności Google wobec większości nowych stron – zaśmiej mu się w moim imieniu w twarz. Jedynym sensownym rozwiązaniem byłoby chyba oblanie się benzyną i wizyta w siedzibie internetowego giganta z Mountain View z groźbami samospalenia. Być może ktoś by się tam nad Tobą zlitował i pogmerał w kodzie.

Wracając do konkretów – zdarza się oczywiście, że nowopowstała strona wskakuje w top 3 jak w ciepłe masło. Dzieje się tak z reguły w przypadku stron affiliacyjnych, pozycjonowanych automatami. Google uznaje – „Boże, ile nowych linków, ta strona jest chyba ważna, coś się na niej wydarzyło, ludzie oszaleli na jej punkcie”. I przymyka oko na niepewność co do jej treści i zamiarów webmastera. Ale nie chcemy chyba wypozycjonować strony na 2 tygodnie, a później oberwać filtr i zwinąć interes, prawda?

Sumienność = lepsze efekty

Zdobywane zaufania to ciężka praca. Nie ma czasu na odpoczynek.

Zdobywane zaufania to ciężka praca. Nie ma czasu na odpoczynek.

Co więc robić? Niestety, należy stabilnie i z mozołem budować linki, buzz w social media i po prostu – zaufanie do marki. Dzięki sumiennym i regularnym działaniom, pozyskanie zaufania w oczach Google może nastąpić naprawdę bardzo szybko – ale zawsze swoje trzeba niestety odczekać. Pamiętaj – w długoterminowym ujęciu spokojna i staranna codzienna praca nad Twoją stroną powinna opłacić się bardziej, niż brawurowe, ale krótkoterminowe akcje marketingowe.

Loading Disqus Comments ...

Wasze opinie o Zaufaj mi Google, czyli o pozycjonowaniu nowej strony

Brak opinii i recenzji Zaufaj mi Google, czyli o pozycjonowaniu nowej strony, dodaj pierwszy komentarz poniżej.

Dodaj komentarz

Loading Facebook Comments ...
Pomóż nam się rozwijać. Podziel się:

Katalog narzędzi: