E-commerce : jak się wyróżnić na tle konkurencji?

E-commerce stał się integralną częścią życia konsumentów bez zwracania przez nich uwagi, a ich życzenia i pragnienia są spełniane w mgnieniu oka, wszystko dzieje się szybciej! Wystarczy poczekać kilka dni lub nawet kilka godzin, aby otrzymać to, co właśnie kupiłeś. Konsumenci stali się bardzo wymagający, ponieważ w sieci jest tak wiele stron, co stwarza całkowitą konkurencję! Co więc możesz zrobić, aby wyróżnić się z tłumu i zrobić różnicę dla swoich klientów?

Dowiedz się o cenach konkurencji.

Aby wyróżnić się spośród wszystkich witryn e-commerce, jednym z pierwszych punktów, który przychodzi na myśl konsumentowi jest cena. Jest to część pierwszego odruchu podczas zakupów. Automatycznie, jeśli Twoi klienci nie odwiedzają Twojej strony regularnie, niższa cena u konkurencji będzie wydawała się bardziej atrakcyjna. Aby temu zaradzić, wykonaj pewne monitorowanie cen na podobne przedmioty dostępne w sieci. To da Ci przegląd rynku. Należy jednak uważać, aby nie wyprzedawać swoich produktów, ponieważ konkurent jest tańszy. Wyróżnienie się jako firma z wyższej półki może być również gwarancją jakości.

Zawsze baw się nowością.

Aby utrzymać klientów powracających na Twoją platformę, spróbuj czegoś nowego. Przedmioty lub pochodne z nowej kolekcji, asortymentu lub generacji przyciągną Twoich klientów i wielu innych. W obliczu konkurencji, szeroki i innowacyjny wybór zawsze będzie bardziej popularny. Nawet jeśli strona e-commerce dotyczy jednego przedmiotu, to i tak może się wyróżniać. Ale w tym przypadku, marketing i komunikacja odgrywają główną rolę i ich reklama jest offbeat przyciągnąć uwagę.

Prowadzenie okazjonalnych promocji.

Aby zdobyć pozycję na rynku i wyróżnić się, dlaczego nie grać regularnie na cenach. Nie chodzi tu o wyprzedaż produktów, a jedynie o oferowanie drobnych promocji z pomocą wpływowych osób. Strony e-commerce są stosunkowo popularne wśród młodych ludzi, którzy szczególnie upodobali sobie sieć, portale społecznościowe i Youtube. Spróbuj nawiązać kontakt z influencerami i zaproponuj im przetestowanie Twoich produktów. Jeśli będą przekonani, porozmawiają o tym ze swoją społecznością. Dzięki temu łatwiej będzie Ci się wyróżnić na tle konkurencji. A jeśli oni również praktykują ten rodzaj marketingu, znajdź innych influencerów z nowymi celami.

Bardziej zabawne, spersonalizowane podejście.

E-commerce to branża, w której jest tak wiele stron i artykułów, że bardzo trudno jest się wyróżnić w oczach klientów. Aby to zrobić, nie wahaj się sprzedawać siebie jako modniejszej, młodszej marki, która nie martwi się tak bardzo. Zrób listę swoich konkurentów z ich argumentami i sloganami i postaraj się, aby wydawali się bardziej realni dla Twoich konsumentów. Oznacza to zabawniejszy slogan, bardziej designerskie logo, bardziej bezpośrednie podejście do klienta. Porzuć typowe slogany “Tylko u nas ceny są tak niskie” lub “Jakość to nasz znak rozpoznawczy”.

Zwielokrotnienie reklamy na kilku platformach.

Niektóre firmy są dostępne tylko w sieci, więc mają tendencję do polegania na nim w zakresie reklamy. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, musisz zainwestować w inne obszary promocji swoich produktów. Reklamy w metrze działają bardzo dobrze i starają się rozśmieszyć niejednego podróżnego. Czasopisma są również dobrym sposobem na zmianę gry, marka wygląda na ważną i poważną. Firma e-commerce musi być znana poza swoim sektorem i platformą, aby zyskać większą popularność i ciekawość konsumentów.

Bądź szybki i przyjazny dla klienta.

Jednym z kluczowych czynników, aby konkurować z witrynami e-commerce jest zapewnienie nienagannej dostawy i opakowania. To są prawie jedyne rzeczy, które klienci oceniają. Mogą oni ocenić Twoją usługę na podstawie tych argumentów i jeśli są one niepochlebne, nie będą chcieli powtórzyć tego doświadczenia.
W tym przypadku staraj się działać lepiej niż Twój konkurent i nie zapominaj, aby konsumenci wyrażali swoje opinie. Klient, który ma swobodę wyrażania siebie na Twojej stronie, będzie tym bardziej zadowolony i doceni Twoją chęć bycia transparentnym. Te drobne szczegóły mogą stanowić różnicę między dwiema markami.

Koncentracja na doświadczeniu użytkownika.

Aby wyróżnić się na tle konkurencji, doświadczenia konsumentów są kluczowym argumentem. Jeśli są zadowoleni lub nie, będą chcieli to ujawnić i dlatego konieczne jest, aby być jak najbliżej klientów. Personalizacja usług będzie zatem atutem, nie tylko klienci będą zadowoleni ze swoich doświadczeń, ale jeśli nie będą, będą mogli otrzymać odpowiednie wsparcie. To dlatego od kilku lat chatboty mnożą się na wszystkich stronach e-commerce. Składają się one z systemu komunikatorów internetowych do czatowania z klientami z dowolnego powodu. W większości przypadków jest to sztuczna inteligencja, która zajmuje się doradztwem dla konsumenta i pomocą w obsłudze posprzedażowej. To sprawia, że doświadczenia klienta są kompletne dla konsumenta i sprawiają, że czuje się on wspierany i wysłuchiwany, kiedy tego potrzebuje, co może naprawdę zrobić różnicę w porównaniu z konkurencją.

I ostatni punkt, o którym nigdy nie zapominaj, a który może odróżnić Cię od stron, które są nieco w tyle, to wersja przyjazna dla urządzeń mobilnych. Klienci coraz częściej używają swoich smartfonów do dokonywania zakupów. Aby więc być na bieżąco i wyróżniać się na tle konkurencji, która nie jest na bieżąco, rozważ posiadanie responsywnej strony lub aplikacji dedykowanej Twojej marce. Nie tylko pomoże Ci to wyróżnić się z tłumu, ponieważ nie wszystkie strony są przyjazne dla smartfonów, ale jest to również istotna wskazówka.