Jak pisać artykuły przyjazne dla wyszukiwarek internetowych i optymalizacji SEO

Każda firma posiadająca witrynę internetową zastanawiała się, jak zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej. Jasne, Twoja firma jest świetna i wszyscy będą szczęśliwi, jeśli zaczną używać Twoich produktów. Jednak w jaki sposób ludzie będą używać Twoich produktów, jeśli Twoja witryna nawet nie pojawia się w wyszukiwarce Google. Optymalizacja treści witryny pod kątem wyników w wyszukiwarkach, tak aby wyświetlała się na górze, jest tym o co chodzi w optymalizacji SEO i pozycjonowaniu stron www. Jeśli Twoja strona www pojawia się w pierwszej dziesiątce stron wyników wyszukiwania to prawdopodobnie więcej osób kliknie w link do Twojej strony firmowej, a może nawet złoży zamówienie na Twoje produkty lub usługi.
Teraz już wiesz, że treści przyjazne dla SEO mogą być przyczyną zwiększenia popularności Twojej witryny. Wykonanie poniższych czynności pomoże Ci opanować sztukę pisania treści przyjaznych dla SEO.

Co powinieneś wykonać po kolei?

  1. Po pierwsze, wybierz temat i dobierz chwytliwy tytuł. Zanim cokolwiek napiszesz, musisz zdecydować o czym chcesz w ogóle napisać i jakie ważne zagadnienia chcesz zawrzeć w tytule. Tytuł powinien być unikalny i interesujący, aby użytkownik chciał kliknąć w link i go przeczytać. Powinieneś napisać artykuł na temat, w którym jesteś ekspertem. Jeżeli nie znasz się na danym temacie zgromadź odpowiednią literaturę i przestudiuj dokładnie temat. Gdy już znasz temat, wymyśl dobry tytuł dla swojego artykułu. Możesz użyć narzędzi, takich jak Buzzsumo, dzięki któremu sprawdzisz, co jest aktualnie popularne w social mediach w ramach określonej tematyki czy frazy. Możesz go także użyć do wybrania atrakcyjnego tytułu, który będzie interesujący dla odbiorcy, ale jednocześnie nie przesadzony.
    Jaki powinien być tytuł artykułu? -Konkretny, powinien wzbudzać ciekawość, sugerować rozwiązanie problemu, zawierać element nakierowujący na social media (polub, udostępnij, skomentuj).
  2. Po drugie, słowa kluczowe są nadal ważne. Wiele osób nie wyobraża sobie artykułu bez słów kluczowych, a to powinno skłonić nas do większej ostrożności z ich wyborem. Nie przesadzaj ze słowami kluczowymi, ale używaj słów bezpośrednio związanych z tematem. Pamiętaj, zbyt duże naszpikowanie tekstu słowami kluczowymi zrazi do Ciebie nie tylko Twoich czytelników, ale także roboty wyszukiwarek.
  3. Po trzecie, indeksowanie semantyczne, czyli LSI z ang. Latent Semantic Indexing. Zamiast skupiać się na liczbie słów kluczowych w tekście, skup się na semantycznych słowach kluczowych. Są to w zasadzie synonimy, frazy, słowa i inne zlepki słów ściśle związane z Twoimi słowami kluczowymi, których użytkownicy używają do wyszukiwania. Możesz użyć narzędzi, takich jak Linkio dla słów semantycznych kluczowych.
  4. Po czwarte, słowa kluczowe konkurencji. Aby zostać zauważonym i nadal być wyjątkowym, czasami ważne jest, aby zobaczyć, jakie słowa kluczowe przynoszą wyniki Twojej konkurencji. Możesz to zrobić ręcznie w Google lub użyć narzędzia SEMrush.
  5. Po piąte, stwórz dobry wstęp. Często, mimo przyciągnięcia uwagi użytkowników, witryna nie jest w stanie ich zatrzymać. Ludziom brakuje czasu i przeglądają jedynie wprowadzenie do artykułu, aby sprawdzić, czy im się podoba. Postaraj się, aby wprowadzenie było proste i zrozumiałe, aby zainteresować czytelnika. Postaraj się też wprowadzić jak najwięcej wartościowych informacji, które pozwolą Twoim czytelnikom jasno określić czego mogą spodziewać się po lekturze danego artykułu. Użyj czegoś, do czego czytelnicy mogą się odnieść i co z nimi rezonuje, wskaż co mogą uzyskać przez przeczytanie tego artykułu do końca.
  6. Po szóste, nadaj swojej treści strukturę. Google umieszcza taką treść wyżej niż treść pozbawioną elementarnych zabiegów redakcyjnych. Do pisania skutecznych artykułów SEO użyj poniższych wskazówek:
    • Używaj nagłówków, podtytułów i punktorów. Zwróć uwagę na wyrównanie i rozmiary czcionek.
    • Podaj linki do innych treści dostępnych na Twojej stronie (linkowanie wewnętrzne).
    • Zachęcaj do udostępniania treści.
    • Twórz listy i krótkie akapity.
    • Unikaj stereotypów i kolokwializmów.
    • Używaj zdjęć i filmów, aby utrzymać zaangażowanie użytkowników. Zoptymalizuj je, używając znaczników ALT TAG w opisie.
    Postępując zgodnie z powyższymi wskazówkami, Twoje treści będą przyjazne dla wyszukiwarek i będą przyciągać ruch do Twojej witryny. Różnica powinna być zauważalna.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *