Amazon dostępny w Polsce

Businnes Insider przygotował wywiad z szefem Amazona. Co sądzi szef tej ogromnej korporacji sprzedażowej? Jak radzi sobie z konkurencją Allegro?

Biznes Online jest miejsce ścierania się granic. Nie ma przegranych i wygranych, jest jeden rynek, na którym ścierają się firmy. Mourad Taoufiki to szef Amazona, który 2 marca trafił na Polski rynek. Zdaniem właściciela tego wielkiego biznesu kluczowym elementem sklepów online jest zadowolenie klientów. Trzeba rozwijać przede wszystkim: wybór produktów, niską ceną oraz szybką dostawę. Elementy te mogą sprawić, że konsument wybierze właśnie Amazona, a nie np. Allegro. Doskonalenie usług online jest kluczowe w biznesie internetowym. Taoufiki podkreśla, że Amazon planuje rozwijać się na Polskim rynku w bardzo długim okresie czasu. Dlatego produkty wystawiane na Amazonie trafiają również na rynek zagraniczny. Na początku marca Amazon skupia się na poznaniu konsumentów z Polski, na tym czego oczekują i jak działają w sieci.

Biznes jest specyficznym miejscem, tutaj nie ma przegranych i wygranych. Wygrany zadowala się większą częścią całości. Przegrany musi cieszyć się małą częścią. Mourad Taoufiki, szef Amazona podkreśla, że nie koniecznie w biznesie powinno się kierować uwagę na konkurencję, jego zdaniem lepiej skupi się na doskonaleniu własnej firmy. Serwis w Polsce uruchomił się od 2 marca.

Klient, który wraca jest klientem zadowolonym. Dlatego zdaniem szefa Amazona powinno się w biznesie dbać o klienta, doskonalić swoje usługi, tak aby doświadczenie zakupowe było satysfakcjonujące dla klienta. Podaje aspekty, które mają wpływ na zadowolenie klienta: szeroki wybór produktów, niskie ceny, szybka dostawa. Zdaniem Amazona te trzy rzeczy są kluczowe.

Jeżeli jest to biznes internetowy, tak jak Amazon, to ważne jest, aby produkty mogły trafiać też na rynek zagraniczny. Taoufiki podkreśla, że jego otwarcie na rynek Polski wiąże się z długotrwałym planowaniem. Najistotniejszym elementem jest oferowanie coraz lepszych usług, tak aby przyciągać jak najwięcej klientów. Jego zdaniem Amazon jest najwygodniejszą formą kupowania online.

Szef Amazona podkreśla, że w początkowych dniach chodziło przede wszystkim o zobaczenie w jaki sposób myślą klienci w Polsce. Dlaczego wybierają dane produkty, czego oczekują od sklepu online. Ogólnie rzecz ujmując co robić żeby klient w Polsce był zadowolony i wracał na zakupy do Amazona.