Narzędzia i aplikacje do prowadzenia biznesu

Prowadzenie własnej firmy to spore wyzwanie. Aby się nie pogubić w sprawach, warto skorzystać z pomocnych narzędzi do prowadzenia biznesu. Z jakich aplikacji warto skorzystać, by usprawnić pracę oraz przepływ informacji w przedsiębiorstwie?

CRM

Klasyczny CRM to zestaw modułów znacznie usprawniających pracę. Pracownicy z różnych działów często korzystają w swojej pracy z tych samych danych. Zamiast drukować jeden raport kilka razy, lepiej umieścić go w systemie. W zależności od zajmowanych stanowisk, pracownicy otrzymują dostępy do konkretnych baz danych. Istnieją różne moduły. Są to choćby: zarządzanie sprzedażą i relacją z klientami, magazyn, planowanie produkcji, systemy finansowo- księgowe. Przykładowe systemy CRM to Comarch Optima czy Enova. Systemy te sporo kosztują, dlatego przed ich wdrożeniem należy dokładnie przeanalizować potrzeby przedsiębiorstwa.

Adobe scan

Obecnie coraz więcej faktur otrzymujemy w formie elektronicznej i takie też otrzymujemy. Zdarzają się jednak również dokumenty papierowe, które musimy zeskanować i wprowadzić do systemu księgowego. Adobe scan to darmowy program, który umożliwia skanowanie dokumentów za pomocą telefonu. Dokumenty otrzymujemy w pliku PDF.

SAP

Oprogramowanie SAP nie jest najtańszym rozwiązaniem, dlatego dedykowane jest ono średnim oraz większym przedsiębiorstwom. System ten umożliwia elektroniczną wymianę dokumentów oraz informacji. Ułatwia również zarządzanie we wszystkich działach firmy. Można go dostosować do potrzeb przedsiębiorstwa.

Księgowość online

Systemy księgowości online dają możliwość wykonywania prac księgowych w chmurze. Nie trzeba instalować na komputerze dodatkowych programów, by poprawnie zaksięgować dokumenty. Jest to dobre rozwiązanie zwłaszcza dla małych przedsiębiorców, którzy prowadzą stosunkowo nieskomplikowane rozliczenia oraz generują niewielką ilość dokumentów. Dostęp do serwisu wiąże się ze stałą niewielką opłatą miesięczną.

Google drive

Arkusze google dają możliwość wymiany informacji w całym przedsiębiorstwie. Są darmowe i przejrzyste.

Cash notify

Aplikacja ta pozwala planować wydatki. Zyskanie kontroli nad finansami jest kluczowe dla płynności finansowej firmy.

Aplikacja do planowania podróży służbowych

Aplikacja TripIt pozwala zaplanować wyjazd. Można w niej zanotować szczegóły, takie jak godzina lotu, miejsce, a także sprawdzić pogodę i warunki drogowe.

Zdalne rozmowy

Praca zdalna wymusiła niejako konieczność zdalnego kontaktu z pracownikami. W przypadku rozmów online sprawdzą się takie platformy jak Teams, Meets, czy Gitsi, które są stosunkowo intuicyjne w obsłudze.

Paypal

Aplikacja ta przydaje się zwłaszcza, kiedy prowadzimy wymianę handlową z klientami z zagranicy. Pozwala realizować płatności z poziomu tableta i smartfona.

Uaktualnianie danych

Addapt to aplikacja, która służy do zmiany danych. Kiedy zmieniamy siedzibę, numer kontaktowy czy jakąkolwiek inną ważną dla klientów daną, musimy ich o tym poinformować. Zamiast wysyłać setki maili, addapt za nas poinformuje zainteresowanych o zmianach.