Błędy komunikacyjne, których należy unikać za wszelką cenę!

Komunikacja jest niezbędnym procesem, który zapewnia również sprawne funkcjonowanie firmy. Aby firma mogła się rozwijać i budować lojalność klientów , niezbędny jest plan komunikacji. Dzięki dobrze przemyślanej polityce komunikacyjnej można zbudować przewagę konkurencyjną, co oznacza większy udział w rynku i większe zyski.

Nieprecyzyjne określenie celu lub celów.

Weźmy na przykład kogoś, kto wyjeżdża, nie znając celu podróży. Osoba ta zawsze będzie miała wątpliwości, aż do momentu, gdy cel zostanie ostatecznie ujawniony. Dokładnie tak samo jest z firmą, która stworzyła plan komunikacji, nie zadbawszy o zdefiniowanie celu lub celów. Dla każdego planu komunikacji, jego cel lub cele są częścią nieuniknionych zasad. Jeśli chcesz, aby Twój plan komunikacji odniósł sukces, musisz przede wszystkim określić, kto będzie Twoim odbiorcą docelowym, a może być ich wielu, w zależności od produktu lub usługi.

Brak określenia swoich celów.

Niektóre firmy nie znają “dlaczego” swojego planu komunikacji, czyli celów krótko-, średnio- i długoterminowych, co zmusza je do zastanowienia się nad trudnościami, które się pojawią i korzyściami. W rzeczywistości osiągnięcie celów przez te firmy jest prawie niemożliwe. Przed wprowadzeniem konkretnej polityki należy przewidzieć jej rezultaty. To najlepszy sposób na sprzedaż, promocję i budowanie wizerunku marki.

Wybór niewłaściwego przekazu.

Dostarczanie wiadomości, która nie jest dostosowana do celu, lub dostarczanie jej w nieodpowiednim czasie, jest dalekie od rozsądku. Komunikacja jest nauką i jej podstawy muszą być opanowane, w przeciwnym razie zawiedzie. Przekaz lub kampania podejmowana przez każdą firmę musi być unikalna i musi wzbudzać zainteresowanie odbiorców. Dlatego ważne jest, aby Twój przekaz był dostosowany do grupy docelowej i wyników, jakie chcesz z nią osiągnąć.

Przedwczesna rezygnacja z klasycznych metod.

Częstym błędem jest używanie środków komunikacji, które nie są dostosowane do grupy docelowej. Jeśli używasz papierowego nośnika, podczas gdy Twoi klienci są już w erze cyfrowej, będziesz musiał dokonać aktualizacji. Dlatego ważne jest, aby analizować trendy swoich klientów. Warto jednak pamiętać, że prawie wszyscy posiadają skrzynkę pocztową, do której zaglądają z reguły co najmniej raz w tygodniu, więc wykluczenie medium papierowego byłoby pozbawieniem się stałej bazy klientów. Wstępne badania pozwolą Ci dotrzeć do nich tak szybko , jak to możliwe.

Brak umiejętności wykrywania przeszkód.

Ogólnie rzecz biorąc, cele nigdy nie postrzegają komunikacji w ten sam sposób i to właśnie jest przyczyną ich wahań i blokad. Najlepszym sposobem na ich uniknięcie jest ustanowienie systemów lub strategii od samego początku, które z pewnością zidentyfikują przeszkodę. W ten sposób z czasem łatwiej będzie Ci je skorygować. Czasami dobrze rozpoczęta kampania reklamowa może trafić na poważną przeszkodę.