Budowa silnego zespołu – jak się to powinno robić?

Kiedy prowadzimy jakąś firmę zgrany zespół to powinna być podstawa, jednak jak zbudować taki zespół, co my jako szefowie powinniśmy zrobić, aby taki zgrany zespół powstał?
Istnieje kilka czynników dobrego, oraz zgranego zespołu – zaufanie jest jednym z nich.
W momencie, gdy chcemy zbudować silny zespół, musimy pamiętać, aby w pierwszej kolejności zbudować zaufanie.
Warto na początek, dać każdemu z zespołu tak zwany “kredyt zaufania”.
Dobrze by było budować relacje koleżeńskie, a nie traktować ludzi z naszego zespołu, tylko jak pracowników.
Spotkania integracyjne, poza pracą, czy też rozmowy przykładowo o zainteresowaniach to też sposób na poznawanie innych ludźmi, jednocześnie budowanie zaufania u obydwu stron.

Jednakże nie tylko zaufanie jest kluczem do sukcesu, zgranego zespołu, więc co jeszcze?

Stawianie konkretnych celów to rzecz o której pamiętajmy. Jeżeli zbudujemy zaufanie na poziomie, warto wyznaczać zadania i cele.
Ważne jest, aby to były konkretne cele i zadania, aby nikt nie poczuł się, że jest u nas z przypadku, warto o tym pamiętać i mieć to na uwadze.
Naszym zadaniem powinno być to, żeby wyznaczyć na początek miesiąca cele i zadania, na przykład – “Naszym cele na ten miesiąc jest podniesienie sprzedaży o X%”
Kiedy przydzielamy zadania naszym pracownikom, warto wziąć pod uwagę kilka rzeczy choćby takich jak kto ma jakie umiejętności i kto w czym się dobrze czuje.
W przypadku, gdy coś nie pójdzie zgodnie z naszym planem, warto podpowiedzieć, lub spróbować zmotywować nasz zespół.

Temat zadań w zespole jest dość ważny, dlatego omówmy go dokładniej, jak prawidłowo przydzielać zadania.

Odpowiednio przydzielone zadania to rzecz bardzo ważna, która zważa na wyniki całego naszego zespołu, dlaczego?
W momencie kiedy przydzielimy zadanie które będzie polegać na opisaniu produktu osobie która woli raczej ścisłe rzeczy, może sobie nie poradzić, dlatego takim osobom powinno się przydzielać zadania z zakresu księgowości.
Dobrze by było, aby pracowników bardziej ambitnych wynagradzać, oraz takich którzy realnie wpływają na zyski w firmie, ponieważ taki pracownik będzie wiedział, że jego praca jest doceniania, oraz że warto to robić.

Balans

Balans w zespole, czy też w pracy to rzecz istotna i niezbędna, jest to pewnego rodzaju “złoty środek”

Przykład balansu w pracy?

Kiedy pracujemy po 2,5 godziny, dobrze jest zrobić sobie 30-40 minut przerwy w której wypijemy herbatę czy też w razie możliwości wyjdziemy na zewnątrz się przewietrzyć, wtedy nasz organizm się dotleni co poprawi nasze samopoczucie.